Društvene mreže među najbrže su rastućim poslovima tisućljeća, a dosežu preko 41 posto svih pojedinaca u dobi od 18 do 34 godine u zemljama razvijene tržišne ekonomije.
Takozvani milenijalci generacija su ljudi rođenih između 1980. i 2000. godine. Milenijska generacija jedna je od najvećih u povijesti i počinje ulaziti u svoje prve godine potrošnje. Spremnost ove generacije za transformaciju ekonomije i mijenjanje načina kupnje i prodaje prisiljava tvrtke da promijene način poslovanja. Tržište nekretnina nije iznimka. Tržište će ubrzo činiti oni koji su u potrazi za prvim nekretninama, a društvene mreže mijenjaju tržište kupaca na načine koji nikada prije nisu viđeni. Tradicionalni unos fotografija i videozapisa zamjenjuje se trenutačnim, besplatnim, neobrađenim snimkama nekretnina iz ponude, bez uključivanja velikog broja ljudi u sam proces. “Ono što je sjajno u korištenju mreža jest da ste vi sami producent, redatelj i glumac u vlastitoj televizijskoj emisiji”, izjavljuju u agenciji za nekretnine Stephen Udoff, koja je nedavno sklopila posao iznajmljivanja nekretnine za 80 tisuća dolara mjesečno koristeći samo aplikaciju Snapchat što znači da klijent nije osobno pogledao prostor prije potpisivanja ugovora.
Bitno je istaknuti se, a kada su potencijalna većina kupaca članovi milenijske generacije, društvene mreže su medij kojim je to moguće ostvariti. Ipak nije riječ samo o milenijalcima. Radi se i o demografskoj skupini od 30 do 45 godina koja je sve aktivnija u svijetu interneta i novih medija. U nadolazećim će se godinama platformskoj korisničkoj bazi vjerojatno prikloniti i starije generacije, baš kao što se dogodilo, primjerice, s Facebookom i Instagramom. Stoga, agencije za nekretnine trebale bi što prije početi koristiti ove komunikacijske kanale kako bi odgovorile zahtjevima tržišta i na učinkovit način predstavile svoje usluge potencijalnim korisnicima.
U današnjemu digitalnom dobu kupci se informiraju putem interneta zbog čega se prodajne taktike agenata za nekretnine moraju neprestano mijenjati. Agenti su skloni koristiti inovativne tehnologije u svojem poslu: u svrhu oglašavanja, pri traženju novih nekretnina, radi prikupljanja informacija. Takav način poslovanja i komuniciranja pridonosi djelotvornijem obavljanju posla. Prednost je za kupce što im agent može omogućiti obilazak jednog doma i, prije no što napuste kuću, može dogovoriti sastanak kako bi pogledali drugu.
Jedna od najvećih promjena u poslovanju nekretninama po pitanju korištenja tehnologije odnosi se na način na koji klijenti kupuju. Većina kupaca danas ima ideju o tome kakvu kuću ili stan želi kupiti, a najčešće su već i prije nego ugovore razgledanje s agentom, pogledali ponudu i fotografije pojedinih nekretnina koje ih zanimaju. U suštini se događa to da se odluke o kupnji donose u virtualnom okruženju, stoga fotografije moraju biti profesionalne, vrhunske kvalitete, uz dodatak snimanja dronom i virtualnih šetnji. Kada je sve to popraćeno trenutačnim objavama novih nekretnina u ponudi na društvenim mrežama, onda se može govoriti o koraku naprijed u korištenju tehnologije u prodaji nekretnina. Ipak, to ne znači kako internetske stranice i aplikacije gube na važnosti. Kupci i prodavatelji još uvijek trebaju osnovno polazište koje im pomaže u usmjeravanju kupoprodajnog procesa u pravom smjeru.
Cilj je omogućiti pojedincu da pomoću mobilnoga telefona, na kojem je prvi puta uočio oglas, nazove agenta, pošalje poruku ili email tražeći više informacija. Na taj se način olakšava i ubrzava komunikacijski, a nerijetko i kupoprodajni, proces. Isto tako, napredak informacijsko-komunikacijske tehnologije pridonosi jednostavnijem obavljanju administrativnih poslova jer skeniranje i slanje emailova pruža mogućnost kupcima da u udobnosti vlastitoga doma i u trenutku kada njima najviše odgovara potpišu potrebne dokumente ili zatraže dodatne informacije.
Razvojem interneta i novih medija stvaraju se novi trendovi na tržištu nekretnina, posebno u području marketinga. Mrežno oglašavanje, u vidu oglasa na Facebooku i 3D oglasa, privlači sve veću pozornost prodavatelja i kupaca, a smatra se da će individualizirani marketing – kojim se agencija za nekretnine usmjerava na želje i potrebe svakoga pojedinca iz svoje ciljne javnosti – biti sljedeći novi trend.