Internetsko oglašavanje

Još 1998. izvršni je direktor tehnološke tvrtke Cisco Systems izjavio kako će internet „promijeniti način na koji ljudi žive, rade, igraju se i uče…Imat će isti učinak na društvo kao i industrijska revolucija“. Dvadeset godina kasnije svjedočimo različitim promjenama do kojih je došlo pod utjecajem razvoja, kako ga mnogi nazivaju, najdemokritičnijega medija u povijesti.

Naziv internet dolazi od dviju engleskih riječ international i net što u prijevodu znači međunarodna mreža. Radi se o mediju koji je omogućio bržu komunikaciju među pojedincima, gotovo dokidajući prostorna i vremenska ograničenja i omogućujući razmjenu multimedijalnoga sadržaja. Istraživanja pokazuju kako iz godine u godinu raste broj sati koje korisnici provode na internetu, a usporedo s time raste i vrijednost tehnoloških kompanija usko vezanih uz internetsku revoluciju. Među 10 najuspješnijih američkih tvrtki, prema kriteriju tržišne vrijednosti, nalaze se upravo tvrtke Apple, Microsoft, Google, Facebook i Amazon.

Internet tako utječe i na način poslovanja u prometu nekretninama jer mijenja način komunikacije između agencije i njezinih klijenata. Osim što internetski medij ubrzava, pojeftinjuje i pojednostavljuje cjelokupan proces kupoprodaje nekretnina, radi se o sredstvu komuniciranja koje pruža niz mogućnosti u pogledu oglašavanja.

Na web stranicama agencije za nekretnine korisnici mogu dobiti potrebne informacije o samoj agenciji, pristupiti ključnim podacima o nekretninama koje se nude, pregledati fotografije, pogledati video isječke, pročitati komentare klijenata i neposredno poslati upit. Uz web stranicu, bitno je komunicirati s potencijalnim klijentima putem društvenih mreža poput, primjerice, Facebooka, Twittera ili Squidooa. Na taj se način određena poruka može poslati potencijalnim klijentima različitim medijima i može se povećati doseg oglašavanja. Pri tome, treba imati na umu da oglas treba prilagoditi svakome pojedinom mediju pa će tako, primjerice, tekst oglasa na Facebooku biti napisan drukčijim stilom nego oglas na web stranici. Djelotvornosti oglašavanja može pridonijeti i objavljivanje virtualnih razgleda nekretnina na YouTubeu budući da statistički pokazatelji govore kako se svaki dan YouTube sadržaji pogledaju tri milijarde puta. Tome u prilog ide i podatak kako videoobjava na Facebooku ima 135 posto veći doseg nego tekstualna objava, piše bizit.hr.

Pojedini stručnjaci tvrde da pretraživanje internetskoga sadržaja putem poveznica (engl. links), način pregledavanja (engl. scrolling) i čitanja (engl. scanning) teksta pridonose gubitku koncentracije i slabe čovjekovu sposobnost kritičkoga mišljenja. Zbog toga oglašavanje na internetu, čak i više nego u drugim medijima, mora slijediti tzv. Schoenfeldovu formulu 30 – 3- 30. Formula ukazuje na važnost učinkovitoga oblikovanja oglašivačke poruke s obzirom da su primatelji poruke u pravilu podijeljeni u tri skupine: prva su skupina oni koji pošiljatelju daju samo 30 sekundi pozornosti da im prenese poruku, druga su oni koji mu daju tri minute pozornosti, a treća oni koji mu daju 30 minuta pozornosti. U internetskome okruženju također treba uzeti u obzir da korisniku najčešće treba manje od 10 sekundi da odluči hoće li nastaviti pretraživanje na određenoj web stranici pa je bitno da oglas bude oblikovan tako da zaokupi njegovu pozornost.

U tom smislu, treba znati koje je najbolje mjesto na web stranici na kojemu će korisnik najprije uočiti oglas. Najviše pozornosti privlači gornji lijevi kut web stranice, a također se preporučuje smjestiti oglas unutar teksta ili iznad samoga teksta, a ispod navigacijske trake.

No, kako bi potencijalni klijent uopće bio u prilici vidjeti oglas za određenu nekretninu na nekoj web stranici, potrebno je optimizirati web stranicu za tražilice kao što su, primjerice, Google ili Yahoo. Optimizacija podrazumijeva poduzimanje radnji kako bi se određena web stranica pojavila među prvim rezultatima prilikom pretrage nekoga pojma. Koliko je to bitno, pokazuje podatak prema kojemu 75 posto korisnika nikada ne pretražuje rezultate na drugoj stranici pretraga, navodi medialift.hr. Internet, dakle, otvara brojne mogućnosti oglašavanja, i to besplatnoga, koje treba iskoristiti i u području posredovanja u prometu nekretninama i tako unaprijediti poslovanje na obostranu korist agencije i njezinih klijenata.